CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, January 30, 2011

My SAHABAT2

Aku penah citer ttg "my new toy" aka mainan aku masa aku free kat SINI. Masa tu aku malu2 kucing (ntah apa le kena mengena dgn kucing... hikss!). Yelah, beli dh lama... sjk awal thn 2010 tp dok memerap kat bilik menghimpon segala habuk.... Tp jgn risau... aku berjaya merealisasikn impianku menggunakan "toy" itu & berjaya menukar statusnya kpd "SAHABAT"! Jd hari ni aku kena hebahkn le sapa sahabatku tu. Tak nak le ku simpan je dia. Kalau dia marah @ keciwa aku gak yg susah... Kang meragam... aku jugak yg tension.... huhuhu... menangis tak berlagu le jawabnyer...

Ni ler dier SINGER Tradition... pengganti yg lama. Mesin lama tu aku tak hengat brand apa tp asyik problem jer. Mgkn sbb lama tak pakai & la ni dok tersadai kat bilik stor. Aku kena carik dlm bilik stor dulu, baru blh tunjuk kat korang. Mesin tu MCA hadiah kat aku masa di Shah Alam... dgn harapan bini tersayang akn menjahit mcm2....ngeee.... Tp sempat gak aku siapkn langsir.... Jgn tak caya....

Korang tau tak... konon2 dulu masa kat sek rendah aku ni berangan nk jd fashion designer... ahak..ahak... Tp masa tu mana ada org nk sokong aku. Lg pon aku ni suka simpan jer.... Bila dpt offer pi sek berasrama, aku pendam je le. Dah ler kureng pandai melukis... Setau aku, fashion designer ni kalau lukis gambar org... mnjadik jer... Aku? Setakat OK2... Ingat2 balik... mmg ada aku lukis rekaan aku kat dlm buku tulis.... hehehe.... Ntah apa2 fesyen da....

Thn lps aku berjaya belajar byk jugak benda. Masa cuti sek akhir thn lepas, aku pulun jahit benda2 yg aku pon tak sangka akn jahit. Semua aku nk buat. Kalau aku blh klon diri, dh lama aku buat.... hahaha!!! Dh jd kegilaan pulak tp aku lega sbb tak jd mereng... alhamdulillah! Awal2 tu aku fobia gak nk guna mesin jahit....Yelah..yelah... korang gelak ler puas2 kat aku. Aku tau ler mesin jahit mana blh meletup mcm bom. Jarang le dgr org cedera parah kena hempap mesin jahit @ dimkn oleh mesin jahit. Cedera ringan2 tu ader ler... (sbb penah berlaku kat kwn aku!). Lama2 aku dh berani..... bak kata omputih tuh.. Practice makes perfect.

Ni gambar apa lak? Citernyer camni..... MCA tgk aku nmpk serius jer nk mnjahit (sebenornyer aku jdkn alasan tak nak jahit baju sbb susah nk pi hantar jahit tepi...), maka MCA tlh memberi "green light" utk carikan pasangan SINGER aku bernama FIMA. Tu berlaku masa raya thn lps.... Padan muka aku... Jd kena ler aku gigih menjahit sbb dh takder alasan tak mnjahit.... huhuhu.... Sayang wooo kalau tak guna sahabat2ku ni.... bukannye murah...

p.s Kalau nk tgk hasil2 kerastgn ku (mcm le byk...) .... pi le ke rmh yg satu lg. Klik SINI yer. Selamat menjamu mata.

No comments: