CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 19, 2010

AKU & SENI

Hari ini aku nak citer sikit ttg AKU & SENI. Korang tau tak aku ni sebenarnye minat sungguh kat seni. Aku le pecinta seni yg terkial2 mencari definisi seni itu sndri. Tapi aku memang le sedar diri... Sbb nak jadik penyanyi.... gerenti hujan punye... hancus... Kalau nak jadik pemuzik, irama & lagu pulak lintang pukang.... bingit telinga... Dah le tak reti baca note muzik, main alat muzik.... ish... jauh panggang dari api! Kalau nak jadik pelukis, bakat aku teramat le terhadnya. Setakat muka katun blh le... lukis muka org mesti jd muka lain... Kalau aku guna kaler, trus musnah segala2nya... huhuhu.... Kdg2 nak jugak jd penari tp nak jadik penari pun, "fail"! Baru buka langkah dh semput. Org pusing kiri, aku pulak berpusing2... aduss... byk fening!

Pendek kata, aku ni kdg2 S.S. je (Syok Sendiri le!). Sbb nak juga berseni maka aku pun cuba try test tgk dgn penulisan. Sbb abah aku dulu mmg celik sastera. Aku pun berangan... kalau le aku jd penulis... mesti best,kn? Mungkin sbb tu aku mula menulis masa kat sek... siap tulis cerpen... jgn tak caya. Ada gak yg masuk majalah sek tau! Kdg2 tulis citer ala novel...(sampai skrg citer tu tgantung tgh jln... hehehe...member2 je le tukang baca. TQ friends!) Aku sampai ke tahap letak perkataan "penulis" kat bhgn pilihan cita2 (selalunya pilihan ke3 le) masa aku d sek men. Masa d U aku pun mula le galak berseni... menari (keras mcm kayu!), masuk teater...berlakon (hehehe... selalunya watak pompuan jahat walaupun aku ni hakikatnya pompuan baik... hehehe), tulis sajak & kdg2 tulis citer yg selalu takde ending... Bab tulis ni aku jarang tunjuk kat org sbb aku tau, sapalah aku dbanding mereka yg otai dlm bidang seni....

Jd kpd mereka yg kenal / tak kenal aku..... hari ni aku nak buat pengakuan secara terbuka.... AKU & SENI MEMANG SUKAR UTK DIPISAHKAN. Korang gelak le kat aku puas2. Nak kutuk pun takde hal sbb lagi aku tension lg byk ilham aku dpt..... hehehe...

Akhir kata, MAJULAH SENI UNTUK SEMUA!

p.s. kalau korang nak baca sebhgn drp karya aku, korang blh le click SINI (Roshey'z World) sbb aku dah buat keputusan utk mendedahkan minat aku ni kat semua warga bloggers (bukan dedah aurat ye!). Kalau sudi pi le sana. Kalau tak sudi, sila angkat kaki.... wa tatak heran!

No comments: