CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 10, 2010

MENJELANG RAMADHAN!

Menjelang Ramadhan, org dok sibuk carik tailor buat baju. Ada yg pulun mkn sedap2, mcm x dpt mkn lg masa atau lepas Ramadhan. Tak kurang yg dok buat budget sbb mana ada bonus thn ni sblm raya...(adus.... sedihnyer...) Yg order kuih pun ada (aku ler tu). Tp thn ni aku 200% order kuih drp adikku tercayang. Biskut aiskrim 100 bijik. Hat lain tu 50 bijik je setiap satu. Bkn tamak tp nk bg moral support supaya bisnes dia berkembang smpai ke pelusuk dunia... cewah! kalau dia berjaya, aku gak yg bangga....hehehe... boleh tumpang semangkuk.

Kemarin aku dpt text message drp my friend, Enaliza. Tersentuh gak ati ku bila baca message tu. So aku nak le kongsi isi kandungannya dgn korang. Yelah, menjelang Ramadhan, apa salahnya berkongsi ilmu pengetahuan. Aku dh pun tanya ustazah.... dia kata molek kalau semua org tau... jd memandangkan ustazah dah bagi "green light", aku pun laju je le...

Mcm ni mesejnye....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doa malaikat Jibril mnjelang Ramadhan "Ya Allah, tlg abaikan puasa ummat Muhammad, bila sblm memasuki Ramadhan dia tidak mlakukan hal-hal yg berikut: *Tidak mohon maaf tlebih dahulu kpd kdua orang tuanya (jika masih ada); *Tidak berma'afan tlebih dahulu antara suami isteri; *Tidak bermaafan tlebih dahulu dgn orang-orang sekitarnya."
Therefore, dear all, we seek your forgiveness for all we might hv done which irked you in any way. We also hope you have a wonderful Ramadhan.
-
-
-
-
Jadi kekawan semua, menjelang Ramadhan yang bakal menjelma, aku nk ambik kesempatan memohon maaf kat korang.... kot-kot le selama ni aku byk buat dosa kat korang smpai korang sakit ati... kecik ati... terasa ati.... Maaf kan aku yek! Lps ni aku nk p mintak maaf kat abah & mak aku... kat My Cik Abe (MCA). Lagi pun apa salahnya mintak maaf skrg... Takkan masa raya je dok sibuk minta maaf. Bila2 masa pon ok! Janji posa tahun ni dpt keberkatan.... AMIN...
-
-
-
SELAMAT MENYAMBUT PUASA!
SELAMAT BERPOSA YE....
selamat segala-galanya...

2 comments:

Unknown said...

Roshy,
selamat menyambut ramadhan & menjalani ibadah puasa..

Rosh said...

happy fasting to you too.