CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 18, 2010

IFTAR RAMADHAN

Hari ni berbuka di sekolah.... nak masak hebat2 takle reti... jadi awal2 pagi trus tepon mak. Tetiba je terasa nak pulut sekaya a.k.a. seri muka atau dlm bahasa Inggeris 'radiant face'? (mcm kata TTM dlm Topturvy Mum) Hehehe... mesti marah si pencipta nama kuih ni... sesuka ati kita je nak translate... tapi kalau tak translate, omputih tak paham lak....
Ha. ni le dia salah satu kuih talam air tangan makcik Norsiah. Jgn mintak resepi yek sbb aku ni pandai order... buat belum penah. Korang tunggu le aku sampai seru... Aku bukan apa, kalau aku masak kang sedap sgt.... payah.... hik.. hik.. hik...
Lepas keja, aku balik.... tunggu smpai semua dah ada (My Cik Abe (MCA) & anak2 tersayang).. baru le bertolak. Lepas pukul 6pm, on the way, sempat singgah ambik 3 dulang pulut sekaya. Smpai je sekolah, MCA & my boys trus ke surau sbb ada tahlil & doa selamat. Aku? Pi tolong apa yg patut le..
.
Ni tengah sibuk sebelum bukak posa. Raina pun sibuk gak...

Berbuka di surau.... Makan tamar a.k.a. kurma & drinking water. Solat Maghrib... then acara makan le...

VIP tgh mkn... kami pun makan le...

Makanan dah depan mata takkan nak bazirkan.... makan je la...

Jom tengok apa yg dah masuk dalam perut aku.... hehehe...









kuih-muih...










pencuci mulut yang best... sumbangan semua... TQVM








ikan bakar.....









sayur campur... ada cendawan.... best...










air asam... ala, cicah dgn ikan bakar la...
memang best!





Ni la hidangan nyer...






Makan dah.... kenyang pun dah.... rasa ngantuk le pulak.... COBAAN.....

2 comments:

Sari said...

wah..bestnya..sya tak pegi, jaga anak2 kat umah..huhuhu..tengok gambau pun jadik la.. :)

AMInorroshiDA said...

xper... i mkn utk u... hehehe... lps raya kita buat jamuan raya lak...:)