CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 13, 2010

IMBASAN RAMADHAN 1

Alahai, pejam celik pejam celik dah beberapa hari kita posa ye....

Alhamdulillah, so far... so good. Still can bear the hunger, still can bear the thirst, still can tolerate the lust to go shopping... hehehe...

(Sebenonye sbb wallet dah menipis... tinggal kertas2 bil jer yg tinggal.. Kalau tidak dah selamat aku berfoya-foya di tempat yang bernama shopping complex..ahak..ahak..)

Kalau korang nak tau, hari pertama posa dah terlajak tido sampai tak sempat nak sahur... huhuhu... MCA ape lagi... membebel le... Hakikatnya memang salah si istri nye yang comey ni (Kalau org lain tak puji sapa lg kalau bkn si empunya diri...kan..kan..kan..)

Citer sebenarnye aku terlelap masa set masa nk bangun berbuka. Tu ler sebab impian bersahur jd impian semata-mata. Hajat ati nak buat nasik goreng. Sempat buat dlm mimpi je le ye...

Hari pertama posa.... berbuka d rumah abah & mak ku.... Hikhikhik... Syoknyer... korang jgn jeres ye. Mmg rmh dah dekat ni menyenangkan perjalanan ke sana. Tak sempat enjin nak panas dh sampai ke sana. Best, kan?

Korang nak tau apa menu hari tu.... Cuba le teka.... Memang dibawa khas dari rumahku ke rumah mak & abah dan dimasak khas oleh MCA teristimewa untuk aku... Sesungguhnya aku memang rasa sungguh terharu. Selalunya si istri masak utk cik abang nye tapi aku ni memang bertuah sbb dapat suami yg pandai masak. Alhamdulillah...

Menu satu periuk yg kami usung hari tu

jeng..jeng..jeng..

tak lain..tak bukan...

the one & only dish

yg aku nak sgt makan hari tu

(hello, bkn sbb aku mengandung ye)

resepi istimewa

My Cik Abe

hasil pembelajaran
drp mak & abah ku jua
(sbb anak dia tak sampai seru lg)

Masakan bernama

-
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

KARI KEPALA IKAN
MY CIK ABE!!!
Memang sodap you....
Sayang Abang.. Sayang Abang...
Muah! Muah!

Dan dengan juadah KARI KEPALA IKAN MCA beriringan lauk pauk.. ulam ulaman lain...

Memang berselera mkn masa berbuka hari tu....
(burp... )
ALHAMDULILLAH!

No comments: